Gruppträning

Vägen till bättre hälsa och ett bättre liv
För alla aktuella pass – se våra träningsscheman.

BROMÖLLA

BODYJAM

BODYJAM® är ett danspass där ny koreografi blandas med den senaste musiken från hela världen, för att skapa en dansupplevelse utöver det vanliga. Enkla house, latino och hip hop-låtar följs av två längre och mer intensiva dansblock som får dig att släppa loss. BODYJAM® är en energisk konditionsträning.

bodybalance

BODYBALANCE

En blandning av yoga, tai chi och pilates. Kontrollerad andning, koncentration och en noggrant strukturerad serie med rörelser och poser till härlig musik ger dig flexibilitet, balans och styrka och gör att du känner dig centrerad och harmonisk.

body combat

BODYCOMBAT

Med tekniker från karate, taekwondo, capoeira, boxning och muay thai utmanar du en fantasimotståndare. Samtidigt förbrukar du massor av energi, blir skickligare, starkare och får ett större självförtroende.

bodypump

BODYPUMP

Här jobbar du med skivstång och viktplattor. Du tränar upp styrka och uthållighet i hela kroppen på ett enkelt, utmanande och framförallt roligt sätt.

BOX

Box är en klass för alla, inspirerad av boxning och kampsport. Du lär dig slag och sparktekniker och får träna kondition, styrka, explosivitet, smidighet, koordination, kroppskontroll samtidigt som du finslipar teknikerna som grundas i boxning, thaiboxning mm.

cirkelträning

CIRKELTRÄNING

Stationsträning med fokus på både styrka och kondition. Kroppen utmanas med hjälp av redskap och egen kroppsvikt. Rolig och effektiv träning i grupp.

BOX MIX

Ett fartfyllt pass som är upplagt som cirkelträning. Här jobbar vi i högt tempo med slag, sparkar & olika styrkeövningar. Vi utmanar vår uthållighet med puls med boxinspirerade stationer.

LES MILLS SPRINT™

är inget vanligt cykelpass. Det är en tuff 30 minuters HIIT-träning som passar alla oavsett träningsbakgrund. Klassen är uppbyggd på intervaller där målet är att arbeta på maximal ansträngningsnivå i varje intervall, för att sedan vila och återhämta sig innan du återupprepar intervallen. Intensiteten kan du på ett enkelt sätt justera utifrån din träningsnivå vilket innebär att du ständigt utmanar dig själv utifrån dina egna förutsättningar.

BODYSTEP

BODYSTEP® är en modern step-klass med ledorden energi, kraft och glädje. Du använder en höj- och sänkbar låda och tränar till motiverande musik. Enkla steg och rörelser på, över och runt brädan tillsammans med styrkeövningar passar dig som vill träna kondition, styrka och koordination. I BODYSTEP® tränar du intervallträning vilket är effektivt och har många fördelar. Du förbrukar massvis med energi, får bättre flås och riktigt starka ben och rumpa.

core

CORE

Övningarna är funktionella, framtagna och sammansatta för att stärka din kropp, ge dig en bättre hållning och hjälpa dig klara vardagen bättre.

familjefys

FAMILJEFYS

Familjefys är fyspasset som bjuder in både barn och vuxna att träna tillsammans i vår queenax. Passet riktar sig till barn 6-13 år och är upplagt i cirkelform där vi jobbar i par. Vuxna deltagare behöver ett aktivt träningskort. Barn går kostnadsfritt tillsammans med betalande vuxen.

funktionell Cirkelträning

FUNKTIONELL CIRKEL

Här tränar vi styrka, rörlighet, balans och bålträning. Detta gör vi med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt genom enkla men effektiva övningar, både med hjälp av egen kroppsvikt och redskap. Denna träningsform passar alla och ger dig en bättre hållning samt hjälper dig klara vardagen bättre.

hoist Cirkel

HOIST CIRKEL

Stationspass med våra nya hoist maskiner i gymmet. Maskiner som följer kroppens rörelse utan en brytningspunkt, skonsammare träning för hela kroppen.

shbam

SH´BAM

Det här är klassen för dig som vill svettas, dansa och ha kul. Dansa till den hetaste musiken just nu och kom i form på ett roligt och effektivt sätt! Klassen bygger på enkla heta moves till listettor och remixade gamla favoriter – helt enkelt det perfekta sättet att komma i form och samtidigt låta din inre stjärna lysa.

LESS MILLS CORE

LES MILLS CORE™ är ett effektivt pass som är speciellt inriktat för att stärka kroppens hållningsmuskler; mage, rygg och säte. LES MILLS CORE™ är vetenskapligt bevisat att snabbt bygga funktionell styrka, stabilitet och uthållighet genom idrottsinspirerade övningar. Ett skadeförebyggande pass där du tränar funktionell styrka som stärker hela din kropp.

Vi tränar i vår queenax och använder vår kroppsvikt, förbättra din teknik, flexibilitet samtidigt som du blir rörligare för varje gång.

senior träning

SENIOR TRÄNING

Senior Cirkel tränar vi i en cirkel. Funktionell och varierad styrke- och konditionsträning. Här är träningen varierad och vi tränar med vikter, gummiband, egen kroppsvikt mm. Du kan enkelt anpassa din ansträngning efter egen förmåga.

spinning

SPINNING

Upplägget är lätt att följa, musiken inspirerande och du kan enkelt anpassa träningen till din nivå. Oavsett upplägg kommer du garanterat känna svetten lacka och få pulsen att slå.

Du kan även välja att använda vårt pulssystem (activio). Med hjälp av detta systemet kan du enkelt se din puls, procent av maxpuls och din intensitetsnivå projicerat på storskärm framför dig under hela passet.

spinning express

SPINNING/EXPRESS

Spinning/express är ett pulsbaserat express pass på 30 minuter. Du kan enkelt anpassa intervallerna och passet efter din förmåga.

RPM

Les Mills RPM är ett förkoreograferad, enkel, rolig och effektiv cykelträning inomhus där du cyklar till rytmen av kraftfull musik. Ge dig ut i cykelterrängen över utmanande backar och berg, fartfyllda raksträckor samt pulshöjande intervaller som får dig att sprinta över mållinjen.

tone

TONE

LES MILLS TONE™ ger dig den optimala blandningen av styrka, kondition och bålträning, en komplett träning på 45 minuter. Den utmanande blandningen av utfall, knäböj, funktionell träning och övningar med gummiband hjälper dig att höja pulsen och ta din träning till nästa nivå. LES MILLS TONE™ har ett brett utbud av alternativ som tillgodoser alla träningsnivåer, vilket gör att du kan mäta dina framsteg och känna att du lyckas.

attack

BODYATTACK

BODYATTACK är ett sportinspirerat konditionsträningspass som utmanar din styrka och uthållighet. Det är ett högintensivt intervallpass där atletiska rörelser kombineras med styrke- och stabilitetsövningar. Dynamiska rörelser och pulshöjande musik motiverar dig från start till slut.

core pilatesboll

CORE/PILATESBOLL

Core/Pilatesboll är en mycket funktionell träningsform där hela kroppen tränas med hjälp av den klassiska träningsformen pilates. I detta pass tränas hela kroppen, även om stort fokus ligger på coremuskulaturen.

vattengympa

VATTENGYMPA

Vattengympa är i Bromölla Simhall.

Har du några frågor?

Tveka inte att ta kontakt. Fyll i formuläret nedan: